Weten waar en wanneer MadameRuiz optreed? Kijk direct in de agenda en lees de reviews 🙂

Fotocredit: Indra Betrian

”Ik kende de nummers allemaal, maar nu weet ik pas écht waar ze over gaan. Je vertelt het verhaal”.
”Een goede zangeres”.
”Een prachtige stem”.
”Heel warm en super zuiver”.
”Zodra je je ogen dichtdoet draagt ze je met haar stem naar de plaatsen waar ze over zingt”.

Met een stem die zowel fluweelzacht als krachtig is, weet MadameRuiz haar publiek te raken. Met veel gevoel en vrijheid in haar stem, zet zij een krachtige, maar subtiele performance neer, geschikt voor zowel ceremoniele bijeenkomsten zoals een huwelijksceremonie en uitvaart, als huiskamerconcerten, een intiem verjaardagsfeest, high tea, diner, borrel en receptie. In overleg is het eventueel mogelijk MadameRuiz te boeken samen met een live gitartist of live pianist.

Op verzoek studeert zij speciaal voor jou een nummer in, zodat het optreden een extra persoonlijk randje krijgt.

Wat je kunt verwachten is mooie, sfeervolle muziek waarbij je kunt wegdromen, een emotioneel moment, een verliefde blik met hier een daar een krachtig nummer. Een afwisselende, akoestische setlijst met vooral veel bekende nummers uit de stijlen pop, rock en jazz. Krachtige ballads in instrumentaal uitgeklede vorm, waardoor de stem van de zangeres het hoofdingredient vormt. Geniet van de intimiteit en connectie met de nummers en van hoogwaardige vocale kwaliteit luisterliedjes.

Ben je nieuwsgierig geworden, neem dan gerust contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Miriam is een fantastische zangeres. In aanloop naar onze bruiloft heel fijn contact gehad. Veel rekening gehouden met onze wensen en onze liedjes. Miriam hield ons goed op de hoogte van de voorbereidingen. We hebben heerlijk van onze dag met live muziek kunnen genieten. Alles was goed onder controle.

Maar bovenal is ze een goede zangeres die ons wist te emotioneren met haar liedjes en in het bijzonder 'ons nummer'. Zonder twijfel zou ik Miriam aanraden.

Remko en Nienke

Huwelijksceremonie

Terugblik ‘Gluren bij de Buren’,
Wintereditie februari 2024, Helmond

Samenwerkingen:

Samen met pianist RonaldD vormt MadameRuiz een kwalitatief hoogstaand muzikaal duo. Het speelse, professionele en gevoelige pianospel van RonaldD geeft een emotionele, bluesy basis voor de diepgang in de warme stem van de zangeres. Een stem die kan verrassen door haar veelzijdigheid en afwisseling van fluweelzacht, naar diep en krachtig. Met veel gevoel en vrijheid in haar stem en het pianospel, zetten zij samen een sterke maar subtiele performance neer, waarmee zij de songs écht vertellen en hun publiek weten te raken. Het repertoire beweegt zich over de mooiste en uitdagende vocale popsongs van o.a. Adele, Christina Aguilera, Alicia Keys, Demi Lovato, Labyrinth, John Ewbank en Herman van Veen. Door het gebruik van een digitale (stage) piano en randapparatuur wisselt de sound zich af van klein en intiem, naar vol en dynamisch. Geniet van de intimiteit en connectie met de nummers en van hoogwaardige vocale en instrumentale kwaliteit luisterliedjes.

MadameRuiz x RonaldD sound like:
Adele Make you feel my love Alicia Keys If I ain’t got you Amy Winehouse Valerie Aretha Franklin (You make me feel like a) Natural Woman  Bruce Springsteen Dancing in the dark Christina Aguilera Beautiful | Hurt Demi Lovato Stone Cold Don McLean Vincent Ed Sheeran Photograph Elton John Your Song Emeli Sandé Clown Eva Cassidy Autumn Leaves Evenescence My immortal Everybody loves an outlaw I see red Gloria Gaynor I will survive Herman van Veen Liefde van later Irene Cara Out here on my own Jewel Foolish games Joe Cocker You are so beautiful John Ewbank | Marco Borsato De wens  John Hiatt Have a little faith in me Labyrinth Jealous Lewis Capaldi Someone you loved No hard feelings Maneater P!INK All I know so far Porgy & Bess Summertime Queen Who wants to live forever Radiohead Creep Sarah Bareilles Love song Sarah McLachlan Angel Simon & Garfunkel Bridge over troubled water

+Live gitarist Jeroen Janssen

Samen met gitarist Jeroen Janssen geeft MadameRuiz een prachtige omlijsting aan jouw huwelijksdag (van ceremonie tot borrel en diner). Mooie, lieve liedjes, in de stijlen pop, rock en jazz, met de warme stem van MadameRuiz op het prachtige fingerpicking, ietwat jazzy, gitaarspel van Jeroen. Sta versteld van het gemak waarmee Jeroen met zijn vingers over de snaren beweegt en moeiteloos improviseert met dubbele, melodische lijnen over een looper. MadameRuiz en Jeroen Janssen voelen elkaar perfect aan. MadameRuiz zingt de lead, maar verwacht tevens afwisseling in zang en tweestemmige duetten voor een dynamisch geheel. Jeroen is ongelooflijk professioneel in zijn spel, heeft een mooie, eigen, ietwat rauwe sound in zijn stem en is ook nog eens ontzettend fijn en vriendelijk in de omgang. Een super duo 🙂

Fotocredit: Jamie de Leeuw
Foto’s gemaakt tijdens de Huwelijksceremonie, maart 2024

MadameRuiz x Jeroen Janssen sound like:
Abba Dancing queen Adele Make you feel my love Alicia Keys If I ain’t got you Amy Winehouse Valerie Aretha Franklin (You make me feel like a) Natural Woman Bee Gees To love somebody Ben E. King Stand by me Billy Joel Piano man Bruno Mars Count on me  Bryan Adams Summer of ’69 Bryan Adams & Mel C When you’re gone Daniel Tashian & Mindy Smith Taking you with me Danny Vera Roller Coaster Dolly Parton & Kenny Rogers Islands in the stream Ed Sheeran  Perfect | Thinking out loud Elton John Your song Eva Cassidy Songbird Eric Clapton Layla Frank Sinatra Fly me to the moon Gavin James The book of love Guus Meeuwis Nooit niet verliefd Hannah Mae  Little things Jason Mraz I’m yours | I won’t give up Jason Mraz & Colbie Caillat Lucky Joe Buck The way you take time John Denver Annie’s song John Legend All of me Katie Melua & Eva Cassidy What a wonderful world Lady Gaga always remember us this way Lady Gaga & Bradley Cooper Shallow Racoon Love you more R.E.M. Losing my religion Sam Cooke Bring it on home Simon & Garfunkel Bridge over troubles water Sting Fields of gold Suzan & Freek Mag ik daar even stil bij staan The Beatles Let it be The Rembrandts I’ll be there for you  Tina Turner Simply the best Van Dik Hout Stil in mij Van Morrison Brown eyed girl Whitney Houston I wanna dance with somebody

Agenda en Reviews

Zondag 30 juni 2024

Gluren bij de Buren Leusden (Openbaar optreden)
Zaagmolenhof 11 Leusden
Samen met pianist RonaldD

Geweest...

Zaterdag 1 juni 2024

Besloten feest (Huwelijk)
Nunspeet
Samen met gitarist Jeroen Janssen

Woensdag 6 maart 2024

Besloten feest (Verjaardag)
Verrassingoptreden
Solo met backing track

Contact is altijd prima verlopen:
Duidelijk, snel, flexibel en vooral open en hartelijk. Voorstellen voor nummers zijn geweldig opgepakt.
Het aanwezige gezelschap vond het prachtig!!!
Ik kan Madame Ruiz ( Miriam) iedereen aanbevelen voor een sfeervol en intiem optreden.

Willem van Hal

Concert op verjaardagsfeest

Zaterdag 2 maart 2024

Besloten feest (Huwelijk)
Gemert
Samen met gitarist Jeroen Janssen

Remko en Nienke

Huwelijksceremonie

Zondag 4 februari 2024

Gluren bij de buren Helmond (Openbaar optreden)
Stiphout (Helmond)
Solo met backing track

Gluren bij de buren. 4 Februari 2024 was het dan zover, gluren bij de buren in Helmond. Madame Ruiz wilde graag in Helmond mee doen met gluren bij de buren in Helmond maar tot haar spijt waren alle lokaties die zich aangemeld hadden al bezet. We hebben toen tegen haar gezegd dat wij ons huis wel open wilde stellen als ze het kon regelen, wat haar is gelukt, de organisatie ging er mee akkoord en zodoende was de weg vrij om hier haar zangkunsten te laten horen in 3 sessies van een half uur. We wisten dat ze goed kon zingen want we hadden haar gehoord tijdens optredens met een band of als duo met een gitsrist maar deze keer ging ze het solo doen dus geen steun van een ander maar helemaal op haar eigen krachten dus de gezonde spanning was wel aanwezig bij de start van haar optreden. De woonkamer was helemaal vol gelopen met gasten waarvan de meesten van te voren goed uitgezocht hadden naar welke artiesten of groepen ze wilden gaan kijken. Bij de eerste noten die madame Ruiz zong wisten we dat het goed zat. Bij sommige optredens die je op tv of you-tube hoort word je geraakt en dat was hier ook het geval met haar heldere stem en waar het nodig is ook met aangepaste emotie in de stem zong ze haar repertoire, elke sessie duurde een half uur maar had van mij wel veel langer mogen duren want mooie muziek verveeld niet. In de 2e sessie kwamen mensen die gehoord hadden van bezoekers van de eerste sessie dat ze er heel erg van genoten hadden en als ze iets moois wilde horen dat ze dan naar madame Ruiz moesten gaan luisteren wat ze na afloop bevestigde dat ze het heel mooi hadden gevonden. Er waren ook bezoekers die van ver naar Helmond waren gekomen om speciaal naar madame Ruiz te komen luisteren,waar ze geen spijt van hadden dat ze zo ver gereden hadden. Ook was er een man die haar meteen geboekt heeft voor het verjaardagsfeest van zijn vrouw, een andere bezoeker begreep niet dat ze met zo'n stem niet bekend was van radio en tv, ook was er een bezoekster die de liederen wel kende maar nu pas begreep waar ze over gingen. Al bij al was het een zeer geslaagde dag en zeker voor herhaling vatbaar. We wensen madame Ruiz nog heel veel zangplezier toe en weten zeker dat er nog vele luisteraars zijn die van haar stem zullen genieten. Pierre en Maria

Pierre en Maria

Gluren bij de Buren Host

Cover ‘Toxic’,
Artiest: Britney Spears

Cover ‘Awalys Remember Us This Way’,
Artiest: Lady Gaga, A Star Is Born

Sounds like...

Akoestische pop, met een vleugje rock, country en jazz. Intieme versies van bekende nummers.

Denk aan nummers als: Abba Dancing queen Adele Easy on me, Hello , Make you feel my love, Rolling in the deep, Set fire tot he rain, Someone like you, When we were young Aerosmith I don’t want to miss a thing Al Green Let’s stay together Alicia Keys If I ain’t got you Amy Winehouse Valerie Anita Meyer Why tell me why Anouk Michel, Sacrafice Aretha Franklin (You make me feel like) a natural woman Bee Gees To love somebody Beyonce Avé Maria, Halo Bill Withers Ain’t no sunshine, Just the two of us Billy Joel She’s always a woman Bob Marley Three little birds Britney Spears Toxic Bruno Mars Count on me, Just the way you are, Marry you Bryan Adames Heaven Calum Scott You are the reason Celine Dion Because you loved me, It’s all coming back to me now Chicago You’re the inspiration Christina Aguilera Hurt Christina Perri Jar of hearts, A thousand years Coldplay Fix you Creedence Clearwater Revival Have you ever seen the rain Demi Lovato Stone Cold Dolly Parton Jolene Dua Lipa Homesick Ed Sheeran Afterglow, Perfect, Photograph, Shivers, Thinking out loud Ella Henderson Everything I didn’t say, Hold on me, Yours Ellie Goulding How long will I love you Elvis Presley Always on my mind, Can’t Help falling in love, Suspicious minds, Unchained melody Etta James At last Eva Cassidy Fields of Gold, Songbird, Time after time, True colors Everybody loves an outlaw I see red Foreinger I wanna know what love is Four Tops I can’t help myself Frank Sinatra Fly me tot he moon Gavin James Book of Love Goo Goo Dolls Iris Guns ’n Roses Knocking on heaven’s door, Sweet child o’mine Hannah Mae Little things James Arthur Say you won’t let go James Bay Let it go Jason Mraz I’m yours, I won’t give up Jewel Foolish Games, You were meant for me John Denver Annie’s song John Legend All of me Joshua Kadison Jessie Journey Don’t stop believing Katie Melua What a wonderful world Leonard Cohen Hallelujah Lewis Capaldi Someone you loved, Bruises Lady Antebellum What if I never get over you Lady Gaga Always remember us this way, I’ll never love again (A star is born) Lauren Daigle You say Lifehouse Hanging by a moment Louis Armstrong What a wonderful world Meghan Trainor All about that bass Miley Cyrus Wrecking ball No Doubt Don’t Speak Norah Jones Sunrise Phil Collins Against all odds Racoon Love you more Ronan Keating When you say nothing at all Roxette It must have been love Sam Cooke Bring it on home Sara Bareilles I choose you Sarah McLachlan Angel Simon & Garfunkel Bridge over troubled water, The boxer Shane Filan Beautiful in White Shania Twain From this moment, You’re still the one Train Drops of Jupiter The Police Every breath you take The Real Thing You to me are everything The Supremes You can’t hurry love Tina Turner Simply the best U2 I still haven’t found what I’m looking for Whitney Houston I wanna dance with somebody, I will allways love you

Cover ‘Easy on Me’,
Artiest: Adele

'Een goede zangeres... Een prachtige stem... Heel warm en super zuiver... Zodra je je ogen dichtdoet draagt ze je met haar stem naar de plaatsen waar ze over zingt'